Наші статті
-
Методика "Мікрокінетична синхронізація" є розділом системи "Вольова пластика"
Методика "Мікрокінетична синхронізація" є розділом системи "Вольова пластика" і включає самостійні методики контактної допомоги з метою функціональної організації механізмів саморегуляції організму.
Провідною ідеєю "Мікрокінетичної синхронізації" є використання принципів організації базових механізмів організмового рівня активності в оптимізації рішень рухових завдань, у розвитку функціональних можливостей, у подоланні проблем онтогенезу, у профілактиці захворювань та оздоровчій практиці.
Базові механізми активності організму представлені в автоматичній саморегуляції інструментальної діяльності та є функціональною основою довільної регуляції. Проблеми вроджених та набутих порушень онтогенезу пов'язана саме з незрілістю та дезорганізацією автоматичної саморегуляції індивідуальної активності та вирішувати їх лише на рівні довільної – малоефективно.
Часто порушення рухової дії, поведінки, мови, розуміння тощо намагаються безуспішно вирішити на рівні довільної активності, але проблема - дезорганізація автоматизмів, наприклад, що забезпечують руховий гомеостаз.
Методика "Мікрокінетична синхронізація" досить доступна для освоєння для широкого кола, але за рівнями теоретичної та практичної підготовленості.
Початкова практика спрямована на організацію базових елементів рухової саморегуляції у вирішенні конкретних завдань і не потребує спеціальної освіти, може бути розучена як фахівцями, так і батьками дітей з порушеннями онтогенезу, опікунами та іншими зацікавленими особами через безпеку параметрів легкого та малоінтенсивного навантаження. Але за наявності виражених симптомів чи продіагностованих гострих захворюваннях у практикуючого, у будь-якому разі, для визначення можливості проведення занять, необхідна консультація лікаря.
-
Metoda "Synchronizacja mikrokinetyczna" jest częścią systemu "Voliova plastyka"
Metoda "Synchronizacja mikrokinetyczna" jest częścią systemu "Voliova plastyka" i obejmuje niezależne techniki pomocy w kontakcie, których celem jest funkcjonalna organizacja mechanizmów samoregulacji organizmu.
Ideą przewodnią "Synchronizacji mikrokinetycznej" jest wykorzystanie zasad organizacji podstawowych mechanizmów aktywności na poziomie organizmu w optymalnym rozwiązywaniu zadań ruchowych, rozwijaniu zdolności funkcjonalnych, pokonywaniu problemów ontogenezy, zapobieganiu chorobom i praktyce prozdrowotnej.
Podstawowe mechanizmy aktywności organizmu są reprezentowane w automatycznej samoregulacji aktywności instrumentalnej i stanowią funkcjonalną podstawę regulacji arbitralnej. Problemy wrodzonych i nabytych zaburzeń ontogenezy są związane właśnie z niedojrzałością i dezorganizacją automatycznej samoregulacji aktywności jednostki, a rozwiązywanie ich tylko na poziomie aktywności dowolnej jest nieskuteczne.
Często zaburzenia czynności ruchowych, zachowania, mowy, rozumienia itp. nie udaje się rozwiązać na poziomie czynności arbitralnych, ale problemem jest dezorganizacja automatyzmów, które zapewniają homeostazę ruchową.
Metoda "Synchronizacji mikrokinetycznej" jest na tyle przystępna, że może być opanowana przez szerokie grono osób, niezależnie od poziomu wyszkolenia teoretycznego i praktycznego.
Ćwiczenie wstępne ma na celu uporządkowanie podstawowych elementów samoregulacji ruchowej w rozwiązywaniu konkretnych zadań i nie wymaga specjalnej edukacji, może być opanowane przez specjalistów, rodziców dzieci z zaburzeniami ontogenezy, opiekunów i inne zainteresowane osoby, ze względu na parametry bezpieczeństwa ćwiczeń lekkich i o niskiej intensywności. Jednak w przypadku ciężkich objawów lub zdiagnozowanych ostrych chorób u osoby ćwiczącej, w każdym przypadku konieczna jest konsultacja lekarska w celu określenia możliwości wykonania ćwiczenia.
-
Про порушення онтогенезу, формування постави та реальні можливості подолання проблем індивідуального розвитку
У мережах регулярно публікується реклама, щодо лікування сколіозу та інших порушень постави, у медичних центрах. Дивно те, що словосполучення - "лікування сколіозу", легко і звично укладається у голові обивателя. Найчастіше переважним мотивом "лікувати" сколіоз чи інші порушення постави є турбота про дітей. В даному випадку люди звично не вникають у суть питання та діють спонтанно. Адже турбот і так у сім'ї багато, а тут нехай розуміються лікарі.
У масовій підсвідомості цей еталон укоренився за часів, коли медицина була єдиною висококваліфікованою послугою населенню, особливо у сільській місцевості і єдиним подателем висококваліфікованої милості був лікар чи фельдшер, що втілює образ обраності, інтелігентності, освіченості, гуманності, духовності і всіх вищих людських якостей. Населення було ще неписьменним і будь-яке відхилення від звичної норми відносили до медичних проблем. Для народу, на той час, не існувало послуг психолога, тренера, логопеда тощо. Грамотністю називали володіння письмовою мовою та арифметичними навичками.
За словами І.П.Павлова, фізіологія, в ті далекі часи, була «служницею медицини», через відсутність низки науково-прикладних дисциплін в академічному понятійному апараті. Таких як психологія, фізичне виховання і ергономіка, валеологія, абілітація і реабілітація та інші тренувальні практики. В наш час фізіологія не є «служницею» і представляє теоретичні засади для цілого ряду науково-ужиткових дисциплін у сфері організації дозвілля, професійної діяльності, оздоровлення, відновлення та подолання, індивідуального розвитку.
Постава людини є продуктом функціональної організації процесів індивідуального розвитку. Особливістю індивідуального розвитку (онтогенезу) є постійне набуття нових функціональних можливостей та їх інтеграція в організмі. Провідним адаптивним механізмом цього процесу не пристосування, не усунення чи уникнення, саме подолання несприятливих чинників. Захворювання може створити перешкоди онтогенезу, але звільнення від хвороби не є механізмом індивідуального розвитку і відсутність патології не є провідною умовою безпосередньо організації механізмів, а є супутніми несприятливими або сприятливими для індивідуального розвитку факторами.
Власні механізми виробництва в організмі людини здоров'я, розвитку, функціональних можливостей та постави є продуктом внутрішньої організації в ході адаптивної діяльності, а не терапевтичного втручання. Відповідно, порушення індивідуального розвитку, у тому числі постави, можна подолати шляхом функціональної організації, а не лікування. Наявність захворювання в організмі є несприятливим фактором для його здоров'я та розвитку, але усунення чи зниження впливу патології не є механізмом виробництва здоров'я чи функціонального розвитку організму. Цілеспрямована організація та реорганізація функціональних можливостей, процесів індивідуального розвитку та подолання проблем даної сфери, можлива лише у вигляді навчально-тренувальної діяльності, решта - медичне обстеження та супровід або лікування, за необхідності, дієта, гігієнічні заходи, організація дозвілля тощо, як чинники, створюють умови реалізації адаптивних процесів. Хорошим прикладом виробництва функціональних можливостей організму є взаємодія спортсмена, тренера та спортивного лікаря.
Спортивні результати робить спортсмен у вигляді особистих досягнень. Ні лікар, ні тренер безпосередньо не роблять спортивних результатів, хоч і беруть участь у цьому. Лікар здійснює медичний контроль, але процесом виробництва спортивних результатів не керує. Навчально-тренувальним процесом, що забезпечує функціональний розвиток, для спортивних досягнень керує тренер.
Розвиток організму та особистості, фізичне благополуччя, формування правильної постави або подолання проблем онтогенезу, можливе лише за рахунок організації виробництва функціональних можливостей людини, у процесі її самореалізації та цілеспрямоване досягнення функціональних рівнів можливе лише внаслідок навчально-тренувальної діяльності. Уявлення, вміння, навички та післядовільні автоматизми можуть бути набутими в процесі вирішення завдань самою людиною, але не можуть виникнути, як продукт лікування, дієти або різних зовнішніх впливів.
-
Про базові механізми активності
Коли говорять про базові механізми активності, навіть деякі фахівці не розуміють, про що йдеться.
"Природжені та дитячі безумовні рефлекси – є базові автоматизми," – кажуть вони. Так, дійсно ці рефлекси є певними формами рівневої організації автоматичної саморегуляції організму, але не вичерпують дану сферу. Тобто виникають питання:
– А з чого складаються ці безумовні рефлекси?
- Із елементарних реакцій?
- А як саме організуються елементарні реакції за формою та за рівнями у системі автоматичної саморегуляції?
- Які форми активності організму вважатимуться елементарними і яких системах будується активність організму?
- Може варто згадати дослідження та основні тези видатних фізіологів І.М.Сєченова, А.А.Ухтомського, Н.А.Берштейна, П.К. Анохіна, І.А.Аршавського?
Тема не лише для фахівців, а й для батьків дітей із порушеннями онтогенезу. Не будемо зараз вдаватися до складних подробиць, але базові механізми є сферою освіти, дозрівання та інтеграції безумовних рефлексів, а також складовими елементами довільної саморегуляції організму. Отже, вони впливають на організацію рухової та психічної активності людини, зокрема поведінкової, мовної, комунікативної загалом та інших форм активності.
Як відомо, автоматичне регулювання активності організму являє собою складну ієрархічну систему, і одним з її рівнів є спонтанна активність плода в утробі матері, а після народження - спонтанна активність новонародженого. Саме на цій активності вибудовується складна конструкція функціональної діяльності в процесі дозрівання та розвитку організму та особистості людини.
У системі "Вольова пластика" є методика "Мікрокінетична синхронізація", яка орієнтована на системні критерії, принципи та форми організації базових автоматизмів в онтогенезі з метою подолання проблем індивідуального розвитку та підвищення рівня функціональних можливостей людини
Справа в тому, що функціональною основою процесів індивідуального розвитку є аутопоез та найкраще, що можуть зробити батьки та фахівці для оптимізації розвитку дітей та подолання проблем, - це грамотне допомога.
Розвиток, в аспекті надбання керуючиз зв'язків не може бути продуктом лікування. Усунення дисфункцій, примус чи створення сприятливих самопочуття умов не замінить необхідності організації функціональних механізмів шляхом допомоги, особливо у певних етапах розвитку, і у подоланні несприятливих чинників.
На відміну від тварин, інтелект людини є продуктом культури, побудованої з урахуванням спілкування. Саме комунікативна активність як організація базових механізмів є функціональною основою для рухової, поведінкової, мовної та інших сфер індивідуального розвитку. Постуральне регулювання є вихідним простором інтеграції базових автоматизмів, реалізує механізми та принципи гомеостазу, будучи також базовою системою організмової активності.
Таким чином, для людини дві сфери активності можна вважати вихідними для різних рівнів – постуральна та комунікативна.
Наприклад, у дитини порушений м'язово-суглобовий баланс, виражено за межами норми та не розвинена здатність до виробництва фізичної рівноваги. Не важливо – стоячи, сидячи, у партері або з опорою, лежачи. Скрізь, де є вертикальна проекція – є постуральні коливання. Як це вплине на його руховий, поведінковий, мовленнєвий та психофізичний розвиток загалом?
Навіть фахівцем не потрібно бути, щоб зрозуміти, що це матиме несприятливі для індивідуального розвитку дитини наслідки, особливо якщо до неї застосовувати інтенсивні психологічні впливи. Таких факторів в організації базових механізмів онтогенезу дуже багато і популярні методики їх просто або не враховують або недостатньо враховують системно.
Що стосується комунікативної сфери, важливо визнати, що якщо постуральне регулювання є простором інтеграції базових механізмів, то комунікація є базовою основою організації умовно-рефлекторної активності.
Буває, що дитину з порушеннями поведінки чи мови, рухової активності, з СДВГ тощо, просто безрезультатно та безпросвітно лікують у лікарів, усувають дисфункції у остеопатів, "розслаблюють" у масажистів і змушують до чогось у поведінкових практиках, коли вирішенням проблеми є допомога в організації механізмів базової активності. Так, бувають малооборотні випадки, але якщо робити те, що не відповідає критеріям, то краще не буде і проблема навіть певною мірою не вирішується. Але, з іншого боку, якщо створити хорошу вихідну базу функціонального розвитку за допомогою наших методик, то і логопеду, і реабілітологу, і остеопату, і терапевту поведінкові надається можливість досягти в роботі з дитиною більш високих результатів і підняти рівень власної професійної ефективності.
Найближчим часом плануються навчально-практичні тренінги для батьків та спеціалістів на місцях та онлайн. Незважаючи на деяку складність теорії – практика, особливо початкових рівнів, досить доступна навіть особам без спеціальної підготовки.
Практична ефективність наших методик дозволила багатьом спеціалістам педагогам, лікарям, реабілітологам, психологам підвищити рівень професійних досягнень. Батьки, що пройшли навчання, також підвищили ефективність особистої участі в подоланні проблем дитячого розвитку.
-
"Стежка самовдосконалення" за системою "Вольова пластика"
Фрагмент відпрацювання комплексу вправ щодо функціональної оптимізації організму "стежка самовдосконалення" у виконанні інструктора за системою "Вольова пластика" Лукіянчук Артура Валентиновича.
Одеса. Дюківський парк. Жовтень, 2019 р.
Основне завдання тренувальної системи "Вольова пластика" - функціональна оптимізація механізмів індивідуального розвитку у сфері оздоровлення, відновлення та самовдосконалення.Практика гімнастики-саморегуляції "Стежка самовдосконалення" створює надійну основу для подолання проблем здоров'я, для відновлення та розвитку функціональних можливостей людини та значного підвищення якості життя. Функціональна оптимізація організму, як інструмент підвищення стійкості до несприятливих факторів та зростання загальної системної стабільності організму, є єдино реальним, надійним та прогнозованим засобом функціонального покращення загального імунітету, процесів індивідуального розвитку та особистого вдосконалення. Ми пропонуємо всім просто поміркувати над цією темою на противагу до формальних підходів або сенсаційних чудо-засобів "підвищення імунітету". Насамперед, окрім безлічі інших аспектів, йдеться про подолання проблем цукрового діабету-2, гіпертонії, проблем індивідуального розвитку, часткової знерухомленості та порушення координації, остеохондрозу та артрозів, а також про розвиток загального імунітету та ефективного оздоровлення організму.
Щодо комплексу – слід доповнити, що:
1. Це форма, яка може бути наповнена різним змістом (за способом реалізації, асоціативні, варіанти завдань тощо), залежно від поточного навчально-тренувального завдання у системі конкретної програми курсу.
2. Дана практика крім оздоровчого, реабілітаційного та розвиваючого ефектів передбачає підвищення професійного рівня для фахівців сфери мануальної діяльності за рахунок розвитку рухового аналізатора, здатності до рухової синхронізації; формування та розвитку механізмів продуктивної дії, використання принципу екстремізації у процесі оптимізації адаптивних систем організму тощо.
-
Ауто- і гетеропрактика постуральної регуляції в оздоровчій, реабілітаційній і розвиваючій тренувальній системі "Вольова пластика"
На основі механізмів регуляції положень тіла у тварин і людини в системі "Вольова пластика" (автор Лукіянчук Валентин Леонідович) розроблений валеологічний практикум, який може ефективно застосовуватися не лише в загальнооздоровчій практиці, але і в нейрофізіологічній реабілітації малозворотніх органічних уражень мозку і в подоланні інших неврологічних проблем (артроз, остеохондроз, сколіоз, спастичний парез,млявий параліч і так далі), у сфері відновлення механізмів фізіологічного розвитку (ДЦП, особливості розвитку, аутизм, СДУГ, ЗПРР, розлад навичок навчання, відставання у розвитку, дисплазії і так далі). Метод дуже ефективний у сфері відновлення і підвищення працездатності, що може бути використане в ергономіці, в спецпідготовці, у самовдосконаленні і з метою підвищення спортивної результативності. Принциповою відмінністю методологічного характеру пропонованого методу від переважаючої більшості інших методів вирішення проблем здоров'я в тому, що здоров'я людини ми розглядаємо не лише як якийсь об'єкт, що підлягає охороні від різних негативних чинників і хвороб, але і як продукт життєдіяльності самої людини - системний продукт, який виробляється в організмі людини і вимагає цільової її участі, у тому числі впорядкування і розвитку засобів виробництва. Практичне вирішення вищезгаданих завдань може здійснюватися як в ауторежимі (саморегуляція), так і в гетерорежимі (процедура, парнівправи).
Пропонована практика орієнтована на:
- усунення неврологічних дизфункцій;
- усунення дизкомфорту таболів (м’язових, суглобових, корінцевих);
- загальне оздоровлення;
- зниження стомлюваності і підвищення працездатності;
- відновлення життєвих сил;
- підвищення імунітету і стресостійкості;
- фасилітація психофізичних і психофізіологічних механізмів розвитку;
- оптимізація процесів саморегуляції;
- поліпшення самопочуття;
- підвищення життєвого ресурсу;
- розвиток когнітивних здібностей;
- формування і розвиток моделей оптимальних форм активності і так далі.
Опанування теоретичного і практичного матеріалу тренінгового модуля даного рівня не вимагає початкової спеціальної підготовки або освіти і розраховане для широкого впровадження як елемент культури населення у сфері эздоров'я. Пропонований курс передбачає придбання уявлення й умінь, які можуть бути доцільними і корисними для будь-якої людини.
Набутий в ході курсу досвід допоможе Вам конструктивно попіклуватися про здоров'я Ваших близьких: зняти втому після важкого дня подружжю, стимулювати адекватний розвиток дитини, усунути фізичний дискомфорт і болі у батьків, а також поліпшити своє самопочуття, всебічно сприяти зміцненню здоров'я та підвищенню рівня якості життя у Вашій сім'ї. Для фахівців курс передбачає підвищення професійного рівня. Дана практика може бути застосованою також у ветеринарній реабілітації.
-
РЕЛАКС-ПЕРЕЗАВАНТАЖЕННЯ
Сучасна людина, яка працює або вчиться, постійно вирішуючи завдання різних класів та рівнів складності, піддається багатьом життєвим, професійним та іншим навантаженням, вирішує безліч проблем. Нерідко складні завдання перед людиною виникають одночасно і у великій кількості, що може перевищувати можливості нервової системи конкретної особистості та викликати безліч небажаних наслідків. Нервова система людини є і функціонально, і структурно складнодиференційованою системою, як і її продукт - вища нервова діяльність (психіка), тому функція розв'язання складних завдань співвідноситься з певними центрами і порядками здійснення зв'язку. Сильне навантаження і дистрес призводять до загибелі безлічі нейронів та/або неможливості здійснення вирішення складних завдань і, таким чином, деякі системи управління «зависають», роблять паузу (одна з версій захисного механізму Фрейда), за аналогією з комп'ютерною технікою і вимагають перезавантаження. Уявіть собі, вищу нервову діяльність, як мережа пов'язаних між собою комп'ютерів, і якщо один, або дещо зависли, то, незважаючи на нормальну роботу інших, завдання які стоять перед цією мережею, не можуть бути реалізовані у повноті. Перезавантаження може відбуватися, як реакція на сильний стимул або в ході саморегуляції на тлі довільної релаксації, втрати свідомості та здійснення інших видів діяльності (навіть інтенсивної!), що знімає напругу з систем, що «зависають», і дає можливість організму провести їх реорганізацію.
Лукіянчук В.Л., автор системи «Вольова пластика» та методу «Мікрокінетична синхронізація» розробив на основі теоритичних та практичних досліджень метод психо-соматичного перезавантаження мозку, який дозволяє активізувати відновлювальні механізми в організмі людини, оптимізувати процеси його саморегуляції, усунути м'язові напруження та спазми, а також надлишкові потенціали нереалізованої дії, що в цілому дозволяє зберігати здатність у людини зростати, розвиватися, змінюватись у будь-якому віці. Перезавантажившись, людина відчуває легкість, додаткові свободи, у тому числі і рухові, ясну свідомість і здатність чітко мислити, підвищується її перешкодо- і стресова стійкість, він більш схильний до комфортного самовідчуття і, загалом, має більш високий потенціал у вирішенні складних завдань. Перезавантаження може бути ефективним засобом профілактики багатьох захворювань, гігієни здоров'я, інструментом підвищення якості життя. Також перезавантаження допомагає позбутися різних неприємних для людини факторів, наслідків стресів, перенесених захворювань, неприємних вражень, дратівливості та тривожності, поганого настрою та самопочуття, депресій та неврозів.
Важко виділити категорію людей, кому релакс-перезавантаження потрібніше, професійним спортсменам, наприклад, або школярам-студентам, які в ході навчальної діяльності постійно схильні до несприятливих для здоров'я факторів, офісних працівників, які зазнають нервових навантажень і перевантажень на тлі гіподинамії, гіпокінезії, або ж домогосподаркам, що невпинно піклуються про благополуччя всіх членів сім'ї, або керівникам усіх рівнів, або прихильникам здорового способу життя. Нам важко виділити переважну категорію людей, і тому метод адресується тим, хто усвідомлено бажає підвищити якість свого життя в цілому, розширити свої життєві свободи, можливості та просто бути здоровими.
-
Соціальні механізми формування здоров'я людини
Спочатку дуже коротко зупинимося на основних поняттях цього питання, а саме: перш за все, що ми маємо на увазі під поняттям «ЗДОРОВ'Я людини»?
Загальновизнано, що здоров'я є найважливішою цінністю для людини.
Стародавній мислитель Геродот писав: «Коли немає здоров'я, мовчить мудрість, неспроможне розцвісти мистецтво, не грають сили, марне багатство і безсилий розум».
У 1975 р. Всесвітня організація охорони здоров'я (ВООЗ) визначила здоров'я як стан повного фізичного, душевного і соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних дефектів.
За твердженням професорів В.П. Петленко та Д.М. Давиденко (2001), сьогодні відомо близько 100 визначень поняття «здоров'я». Узагальнивши їх, можна дійти невтішного висновку, що здоров'я відбиває якість пристосування організму до умов довкілля і становить результат процесу взаємодії людини і довкілля. Крім того, стан здоров'я формується також у результаті взаємодії екзогенних (природних, соціальних) та ендогенних факторів (спадковість, конституція, стать, вік).
Практична медицина виділяє ттри основні стани людини:
ЗДОРОВ'Я – стан оптимальної стійкості організму до дії патогенних факторів; фізична, психічна та соціальна адаптивність до мінливих умов життєдіяльності;
ПЕРЕДХВОРОБА - стан, при якому можливий розвиток патологічного процесу, але без зміни сили негативно діючого фактора, внаслідок зниження механізмів адаптації;
ХВОРОБА – стан, за якого в організмі активно розвиваються патологічні процеси.
Також можна виділяти декілька компонентів здоров'я:
● СОМАТИЧНИЙ (ФІЗИЧНИЙ) РОЗВИТОК – поточний стан органів та систем людського організму, а також рівень їх структурних та функціональних резервів. Основою соматичного здоров'я є біологічна програма індивідуального розвитку людини. Ця програма розвитку обумовлена базовими потребами, що домінують у людини на різних етапах онтогенезу. Базові потреби, з одного боку, є пусковим механізмом розвитку людини (формування його соматичного здоров'я), а з іншого – забезпечують індивідуалізацію цього процесу. Основа фізичного здоров'я проявляється у морфологічних та функціональних резервах клітин, тканин, органів та систем, що забезпечують пристосування організму до впливу різних факторів.
● ПСИХОЛОГІЧНЕ ЗДОРОВ'Я – стан психічної сфери людини.
Основу психічного здоров'я становить стан загального душевного комфорту, що забезпечує адекватне регулювання поведінки. Цей стан обумовлюється потребами як біологічного, і соціального характеру, і навіть можливостями їх задоволення. Правильне формування та задоволення базових потреб становить основу нормального психічного здоров'я людини.
● МОРАЛЬНЕ ЗДОРОВ'Я – це комплекс характеристик мотиваційної та потребно-інформаційної основи життєдіяльності людини.
Основу морального компонента здоров'я людини визначає система цінностей, установок та мотивів поведінки індивіда у соціальному середовищі. Цей компонент пов'язаний із загальнолюдськими істинами добра, любові та краси, насамперед внутрішньої. Моральний компонент здоров'я визначається відповідністю характеру життя людини загальнолюдським законам (пр., закон пріоритету розуму над силою: не застосовувати силу там, де можна домогтися розумом).
● Окремо можуть бути виділені такі компоненти здоров'я, як соціальне, репродуктивне, професійне здоров'я тощо.
Розглядаючи види здоров'я, слід зазначити, що у спрощеному (і в той же час узагальнюючому) вигляді можна вважати, що критеріями здоров'я є:
● для фізичного здоров'я – «я можу»;
● для психічного здоров'я – «я хочу»;;
● для морального здоров'я – «я повинен».
Таким чином, можна зробити висновок, що сутність здоров'я – це життєздатність індивіда, його здатність до подолання несприятливих факторів.
Рівень цієї життєздатності, на думку вчених, має визначатися кількісно. У цьому сенсі особливий інтерес представляє кількісна оцінка здоров'я, яку вперше звернув увагу відомий хірург академік Н.М. Амосов. Він писав: «Здоров'я – це максимальна продуктивність органів за збереження якісних меж їх функцій» (Давиденко Д.Н., 2001).
Цілком очевидно, що рівень здоров'я як результат взаємодії з навколишнім середовищем постійно вагається. Здоров'я – це динамічний атрибут життя людини: коли він занедужує, рівень його здоров'я знижується (іноді до нуля, що означає смерть); коли людина одужує, рівень її здоров'я підвищується (проте людина ніколи не досягає досконалого здоров'я).
Розглядаючи взаємовідносини процесів здоров'я та хвороби, слід наголосити на справедливості постулату вітчизняної медицини, яка стверджує, що «абсолютне здоров'я та абсолютна хвороба немислимі – між ними існують різноманітні стани».
У процесі свого розвитку людство дійшло такого рівня організації біосфери, з якої вийшла людина, яку ми називаємо ноосферою. У просторі якої умови життєдіяльності біоценозів (сукупностей біоорганізмів) та людини значно змінилися.
І в процесі розвитку суспільства виникла потреба у формуванні та контролі здоров'я людини. У цьому категорія здоров'я постійно змінюється, як і чинники його ризику.
Тобто, існує тенденція та потреба у структуруванні процесів ноосфери, у тому числі й появі інститутів здоров'я.
У міру такого розвитку відбувалося накопичення знань у різних галузях науки та практичних сферах діяльності людини, пов'язаних з її здоров'ям.
На сьогодні ми можемо виділити такі сфери життєдіяльності людини, пов'язані з організацією здоров'я:
1) Медична;
2) Педагогічна;
3) Культурологічна;
4) Сімейно-родова;
5) Особистісна.
Кожна з цих сфер обумовлена соціально-історичними процесами і має цілу низку власних механізмів формування здоров'я, забезпечених певним обсягом знань та навичок, представлених науково-академічними, культурними та емпіричними знаннями.
Так наприклад:
1) Медичний –– включає:
● Алопатію – цей напрямок науки вважає, що хворобу необхідно пригнічувати, позбавляючись при цьому її синдромів. Дія препарату має обов'язково викликати протилежний ефект. Тобто при жарі слід вживати жарознижувальне, при кашлі - пригнічуюче кашель, і т.д.
● Натуропатія – ґрунтується на натурології:
Людина вийшла з природи і все своє життя проводить у зв'язку з нею.
Натуролог скаже просто: «Вивчайте природу! У нас уже все є, але людство втратило інструкцію, як цим усім користуватися! Потрібно написати її заново».
● Невідкладна допомога/strong> – комплекс заходів медичного характеру, спрямованих на лікування життєзагрозних станів.
Невідкладну медичну допомогу можуть надавати будь-які підготовлені люди: від лікарів усіх спеціальностей до працівників служб порятунку, внутрішніх справ. До них же прирівнюються парамедики та спеціально навчені волонтери.
Надання само- і взаємодопомоги також може бути включено в загальний етап. Але офіційно медичною допомогою воно вважається тільки для військових.
2) Педагогічний механізм включає:
● Спортивні
● Оздоровчі
● Ергономічні (наукова дисципліна, що комплексно вивчає виробничу діяльність людини і ставить за мету її оптимізацію)
● Валеологічні
● Реабілітаційні
● Герантологічні (наука про старіння та профілактику старіння)
● Психологічні (психофізичні, психофізіологічні, психокібернетичні)
●Антропологічні (людські) практики, які реалізуються у вигляді роботи вчителя, тренера, інструктора, наставника тощо. ПЕДАГОГА.
Вся ця сфера орієнтована формування уявлень, навчань, навичок і автоматизмів у створенні здоров'я.
У цей розділ можна віднести і такі механізми, як:
● Валеологія як наука. Валеологія вивчає рівень, потенціал та резерви фізичного та психічного здоров'я, а також методики, засоби, технології збереження та зміцнення здоров'я.
● Реабілітація – це комплекс лікувальних, психологічних, педагогічних, соціальних та трудових заходів, спрямованих на відновлення здоров'я та працездатності хворого.
Реабілітація - це складна соціально-медична проблема, що має кілька основних аспектів, а саме:
● відновлення здоров'я хворого за допомогою комплексного лікування (переплетено з медичним аспектом);
● відновлення трудових, побутових навичок та елементів самообслуговування;
● соціальна реінтеграція, пов'язана з працевлаштуванням, матеріально-побутовим забезпеченням, поверненням до трудового колективу. Ці основні завдання лікарів та реабілітологів вирішуються з перших днів травмування чи захворювання за активної участі хворого, а також за наявності умов та технічних засобів.
●Авторські методи /strong>– наприклад,
Метод профілактики соціально-стресових розладів та відновлення здоров'я – авторський метод кандидата психологічних наук Світлани Михайлівни Пеунової. Це метод швидкого самовідновлення та самоконтролю. Особливо ефективний у стресових, конфліктних, непередбачених ситуаціях. Захищає людину від розладів та захворювань.
3) Культурологічний
● традиційні системи (створені народами з урахуванням традицій, переважаючих релігій тощо.);
● етнічні традиції та звичаї в аспекті здоров'я;
● народна медицина (будується на окремих прийомах).
4) Сімейно-родовий механізм
● передача досвіду старшого покоління
● упорядкованість побутової та трудової діяльності, організація дозвілля та гігієна праці
5) Особистісний механізм
● самоосвіта
● накопичення, аналіз, синтез досвіду
● реалізація вольового компонента здоров'я
Всі ці сфери взаємопов'язані. Вони взаємно збагачуються та взаємно трансформуються.
На даному етапі розвитку ноосфери існують певні ризики та кризові явища, які досить чітко обумовлені та виражаються у глобальній деградації генофонду. Проявом цього є різні форми фізіологічної незрілості (відставання у розвитку, ДЦП, аутизм, зниження навченості), неготовність до родової діяльності, дефіцит сперми, артроз, сколіоз, остеохондроз тощо, а також індивідуальна схильність до різних захворювань.
Це зумовлено розвитком ноосфери та стрімкою зміною умов життєдіяльності.
Однією з глобальних проблем людства сьогодні є проблема фізіологічної незрілості новонароджених дітей і, зокрема, дитячий церебральний параліч (ДЦП).
Зупинимося на цьому питанні докладніше.
Торкаючись питання про ДЦП, ми насамперед маємо дуже чітко і ясно зрозуміти, що це таке, якою є його природа та основні механізми.
Ринок ДЦП заповнений приватними особами та клініками, центрами, що лікують ДЦП. Багато батьків довіряють їм свою дитину і, не одержуючи бажаного результату, шукають інші клініки та центри – але це виглядає абсурдом, якщо подивитися на ситуацію з іншого боку, бо ДЦП не є захворюванням, а затримкою чи блокуванням механізмів фізіологічного розвитку.
ДЦП виникає через різні чинники: травма, інфекція тощо.
У багатьох випадках виявляють супутні ДЦП захворювання, але сам ДЦП не має власного механізму розвитку і не є самостійним захворюванням, яке потребує медичного лікування.
Чому ж нині на передовій боротьбі з ДЦП знаходяться лікарі, і де коріння цієї нездорової традиції?
По-перше, всього століття тому найбільш грамотним прошарком населення були лікарі та вчителі. І звичайно серед лікарів більше культивувалися знання з фізіології.
По-друге, у колективній свідомості людей все, що не є нормою у розвитку, - є хвороба, і ніхто не розуміється на деталях.
По-третє, через невисокі вимоги та організації діяльності, недостатнє вкладення державних коштів, ринок ДЦП представляє сферу ідеального бізнесу, оскільки споживачі не орієнтуються як і відповідність послуг. Маючи відсутність досліджень у педагогіці, психології, реабілітації, медики запровадили як свої понятійні категорії, так і своє бачення цієї проблеми, доступне вузькому колу фахівців і які не завжди відповідають реальним механізмам.
Якщо уважно розглядати загальноприйняті методи лікування ДЦП, які в деяких випадках показали свою ефективність, то напрошується правомірне питання: а що в них чисто медичного?
Теоретичний базис самої проблеми не виходить за межі компетенції педагогів та реабілітологів, які вивчають фізіологію, а суть питання зводитиметься до фасилітації (фасилітація (від англ. facilitate — допомагати, полегшувати, сприяти)).
Не треба лікувати ДЦП. Потрібно допомогти організму, що розвивається, реалізувати блоковані (несформовані) етапи розвитку в моделях, що забезпечують їхню повноту та інтеграцію.
Сфера медичної діяльності при ДЦП обмежена трьома питаннями:
1. Медичне обстеження з метою виявлення супутніх захворювань та пов'язаних із цим можливих протипоказань.
2. Лікування супутніх захворювань.
3. Загальне медичне спостереження з метою виявлення ранніх симптомів та профілактики захворювань.
Ми виявили, що головним завданням при ДЦП є не лікування, а організація допомоги дитині у самореалізації. Підтвердженням цього є той факт, що саме педагогічні прийоми та методи «лікування» ДЦП показали найвищу ефективність.
Так, треба визнати, що багато з цих методів вигадані лікарями, і в цьому їхня велика заслуга. Вони першими побачили, що треба не лікувати, а розвивати. Але навіть очевидне ігнорується для відомчих і корпоративних інтересів: «Бобат-терапія», «Войта-терапія», «фізіо-рефлексотерапія», лікувальна фізкультура тощо.
Навряд хтось бачив, щоб паралізована дитина займалася фізкультурою. І чи правомірно в даному випадку взагалі говорити про «культуру», в основі якої лежить осмислена, вольова чи довільна дія, як системний елемент культури у загальнолюдському масштабі. Найчастіше, насильницькі дії щодо такої дитини, як пасивної гімнастики, є дуже спірним і сумнівним полем діяльності «ЛФК при ДЦП».
Розпач батьків, у яких діти безрезультатно або з незначною динамікою пройшли десятки курсів «лікування» ДЦП, пасивна та безправна позиція фізіологів та педагогів, які могли б створювати ефективні програми та проводити наукові дослідження у цій галузі, але організовані «чужою територією», що є результатом роботи відомчої монополії та гальмують всебічне вивчення шляхів ефективного вирішення цієї проблеми. Та й категорію проблеми навряд чи можна встановити достовірно через призму «лікування».
Багато питань даної теми відносяться до компетенції юристів і законодавців і залишається сподіваються на те, що рано чи пізно вони будуть системно відпрацьовані в суспільстві під тиском сімей, що страждають, які не мають можливості реалізувати право своїх дітей на нормальне життя. У контексті викладеного матеріалу наше завдання в даний час час ми бачимо:
● по-перше - в інформаційному забезпеченні всіх верств населення про суть проблеми та можливі механізми вирішення;
● по-друге - у мобілізації активності людей та представників науки у вивченні проблеми та можливих шляхів вирішення на медичному, педагогічному, культурному, сімейно-родовому та особистісному рівнях;
● по-третє - у пропаганді поглибленого вивчення проблеми у різних аспектах усіма фахівцями із залученням батьків, без чого неможливий контроль рівня послуг у цій сфері;
● по-четверте - у створенні концепції індивідуального розвитку організму, особистості людини та системи сімейної, професійної, індивідуальної, соціальної фасилітації механізмів саморегуляції, самооздоровлення та самовдосконалення.
-
«МІКРОКІНЕТИЧНА СИНХРОНІЗАЦІЯ» у реабілітації при оборотних та малооборотних ураженнях центральної нервової системи. Інша точка зору на відомі питання
Наука рухається поштовхами, залежно від успіхів, яку здійснює методика." Іван Петрович Павлов
У наш час технічний прогрес, безперечно величезний і присутній практично у всіх областях нашого життя: підкоряємо глибини океану, вивчаємо космічний простір, зростають досягнення у спорті, значно збільшилася кількість спортивних та тренажерних залів, величезна кількість різних дієт, продуктів здорового харчування (які доставлять Вам прямо на роботу з підрахунком калорій) і т.д. і т.п. Напевно, відбуваються зміни і в людині.
Але чи стає людина при цьому кращою, здоровішою?
Хотілося б стверджувати, що звісно.
А чому ж тоді вона, найкраща людина, дедалі більше хворіє, не може протистояти хворобам?
Також, на сьогоднішній день, є актуальною проблема соціальної адекватності.
Можливо, треба щось змінювати, відновлювати втрачені здібності чи набувати нових?
Що потрібно робити?
Як ми можемо стати кращими?
Краще, щоб бути успішнішими у вирішенні сьогоднішніх завдань, щоб просто жити повноцінним щасливим життям!
Що потрібно робити, щоб отримувати МАКСИМУМ від даної нам щасливої можливості знаходження у цьому чудовому світі, світі можливостей?
Ми часто говоримо, що людина не використовує свого потенціалу. А що ми знаємо про себе, про свій потенціал, про свої життєві ресурси? Дуже мало! Мізерно мало! Власне, тому й скористатися цим ресурсом нам дуже складно.
Але сьогодні такі питання вже стають для нас і, власне, для всього людства, життєво важливими.
Шановні колеги!
Сьогодні, завдяки керівництву військового госпіталю, нам представилася можливість поділитися з Вами важливою частиною нашого життя, знаннями та досвідом, які вже допомогли багатьом, і можуть допомогти всім нам бути більш щасливими та успішними. Що найцінніше для людини? Життя? Так. Але яке життя? Ми бачимо цінність життя у можливості розвитку, самореалізації, самовдосконалення. Це важливі умови для щасливого життя. Але цей людський потенціал ще не до кінця вивчений та розкритий. Нам здається, що саме в ньому закладено основи нашого успішного щасливого життя.
Але все – по порядку.
Трохи теорії.
Природа, яка створила нас, швидше за все, логічна.
Природа неспроможна помилятися.
Вона є доцільною. Інакше не було б ДНК.
Рух і матерія не розділяються, як і роздільні «+» і «-».
Сучасна наука показує, що елементарні частинки може бути і порцією руху, і речовиною.
Коли говорять про тварин і людину, то кажуть, що це високоорганізована матерія і, отже, у її основі – високоорганізована рухова система.
Оскільки жива матерія не має стану спокою, то можна говорити, що в основі життя лежить мікрорух. Зовні нерухоме тіло наповнене рухом.
Великий фізіолог, засновник школи сучасної фізіології та батько вітчизняної кібернетики Іван Михайлович Сєченов показав, що всі мозкові процеси в організмі людини виражені на рівні м'язової моторики, відкривши явище психомоторики.
Його послідовники та подвижники Іван Петрович Павлов, Олексій Олексійович Ухтомський, Микола Олександрович Бернштейн, Петро Кузьмич Анохін, Ілля Аркадійович Аршавський розкривали системні механізми цієї сфери.
Але, повертаючись до нашого питання, ми повинні визнати і повторитися, що в основі життя лежить надскладна високоорганізована рухова система. Якщо ми говоримо про рівні, які забезпечують саме життя, то говоримо про фізико-хімічний, біологічний, функціональний рівні, які, безсумнівно, мають свій руховий ресурс. І, більше того, як показує практика, він доступний для вольового сприйняття та контролю. Це знаходить своє відображення в остеопатичній практиці під назвою біодинаміка.
Наукові дослідження показали, що психомоторика також протікає у сфері вольового сприйняття та контролю. Теорія цього питання дуже складна і малодоступна широкому колу. Потрібні глибокі дослідження на стику наук:
- фізіології;
- загальної теорії систем;
- інформаційної фізики.
Але в наших починаннях ми відштовхувалися від найбільш доступних для нашого розуміння механізмів та критеріїв, спрощуючи та систематизуючи їх для практичного використання.
Головним механізмом стабільності та розвитку, на нашу думку, є механізм упорядкування, який протистоїть зростанню ентропії у складній динамічній системі, якою є людина.
Перш за все, ми усвідомили, що в певних діапазонах параметри біодинамічних та психомоторних реакцій дуже схожі та доступні для вольового сприйняття та контролю.
Ми припустили, що будь-яка дія ззовні, спрямована на зміну перебігу даних процесів, поки що не прогнозована, а отже, не має практичної цінності.
З іншого боку, у цій сфері можливий вольовий контроль, на основі якого можна здійснювати ауто- та гетеро-практику, використовуючи негентропійні критерії:
1). Можливе накладання психомоторного вектора на біодинамічний;
2). Можливе об'єднання в процесі контролю кінця однієї рухової реакції з початком іншої в безперервний модуль або на конкретному відрізку ... і т.д.
На підставі наших досліджень та логічних припущень ми взяли за основу такі категорії як системоутворюючі критерії механізмів упорядкування:
- кібернетичність;
- конгруентність, як відповідність;
- продуктивність як оптимум.
У цьому аспекті ми обґрунтували для себе практичне використання системи саморегуляції та самовдосконалення ВОЛЬОВА ПЛАСТИКА і метод ауто- та гетеропрактики МІКРОКІНЕТИЧНА СИНХРОНІЗАЦІЯ, що випливає з вищеописаних передумов.
Ця теорія передбачає акт гомеостазу в організмі як виробництво впорядкування певної міри стохастичності, продукту дисипації.
Виходячи з цього ми дійшли до інструментального використання категорії впорядкування з метою підвищення рівня порядку вищевказаних рухових процесів в організмі, як в ауто-, так і в гетеро-режимі.
Але, на відміну від медичних підходів, у нашій гетеропрактиці не передбачається виправлення чогось неправильного. Йдеться швидше про ПАРНІ ВПРАВИ, а не про медичну процедуру з ВПЛИВОМ на організм пацієнта. І, хоча в нашій практиці ініціатива покладається на «ДОПОМОЖНОГО», він здійснює ДОПОМОГУ (ФАСИЛІТАЦІЮ), оскільки регламентом його контролю є ті рухові процеси, які природно протікають в організмі іншої людини, яка або навчається, або вимагає допомоги у відновленні функцій.
Завданням інструктора не втручання у процес, а привнесення у цей процес упорядкування сприйманих інструктором рухів.
Ключовими питаннями у формуванні та розвитку технічного арсеналу ВОЛЬОВОЇ ПЛАСТИКИ стали такі:
- здійснення контролю та розвиток психомоторики;
- розвиток перцепторної інтроспекції;
- вольова перцепторна інтеграція інтеро- та ексторорецепторних механізмів;
- інтеграція біомеханічних та перцепторних механізмів у формуванні та реалізації просторових векторів;
- довільне формування та розвиток довільних фізіологічних оптимумів;
- вольова інтеграція біодинамічних та психомоторних реакцій організму;
- загальний аналіз та виявлення природних рухів організму.
В аспекті вольової пластики також формувався технічний арсенал мікрокінетичної синхронізації, де ключовими факторами стало дослідження мануальних комунікаційних дій, що зумовлені ставленням до іншої людини, а також допоміжні, інформаційні (що повідомляють), що забороняють, залучають і т.д. Ми розглядали роль цих процесів у процесі фізіологічного дозрівання організму, об'єкта цих процесів, і навіть їх інструментальний характер оптимізації станів іншої людини. По суті ці дії мають конструктивний характер у сімейно-родових відносинах до дитини, а також між близькими людьми, є природними та незмінними з давніх-давен як за формою, так і за змістом.
Дані питання, безсумнівно, вимагають більш глибокого дослідження та вивчення, але навіть при поверхневому їх розгляді та практичному застосуванні виявляється їхня висока ефективність.
На основі вищевикладених припущень, зроблених нами висновків та проведених досліджень, ми презентуємо розділ ВОЛЬОВОЇ ПЛАСТИКИ – мікрокінетичну синхронізацію.
Мікрокінетична синхронізація (МК синхронізація або по-іншому ВОЛЬОВА ІНТЕГРАЦІЯ БІОДИНАМІЧНИХ ТА ПСИХОМОТОРНИХ РЕАКЦІЙ ОРГАНІЗМУ) - це оздоровча (валеологічна) практика, спрямована на підвищення продуктивності саморегуляції організму, підвищення його фізичної фізичної активності. у суглобах і тканинах тіла, а також їх синхронізації насамперед упорядкованими структурами (довільний перцептивний модуль, музика).
Практика мікрокінетичної синхронізації включає:
- аутопрактику (саморегуляція);
- гетеропрактику (робота у парі – здійснюється мануально у вигляді м'яких технік).
МК синхронізація для зовнішнього спостерігача може нагадувати деякі техніки мануальної терапії, остеопатію, хіропрактику, цигун-терапію, Фельденкрайз-практику, точковий масаж, мікрокінезі терапію та інші, але концепція МК синхронізації зовсім відрізняється від вищеперелічених і науково обгрунтована інформаційним базисом на перетині фізіології, інформаційної фізики та загальної теорії систем.
МК синхронізація не є медичною практикою, хоча за ефективністю у сфері застосування перевершує більшість поширених прототипів, при максимальному звуженні протипоказань.
Практика орієнтована на оптимізацію нейрофізіологічних механізмів саморегуляції організму (у тому числі нейрорухових та нейром'язових), що підвищує ефективність відновлення та подолання при:
- артрози (артрози суглобів кінцівок, спондилоартрози, що деформують поліартрози);
- остеохондрозі;
- сколіозі, гіперкіфозі;
- спастичних парезах;
- млявому паралічі;
- низку психоемоційних порушень;
- неврозах та невротичних станах, безсонні.
Аутопрактика та процедури МК синхронізації чудово поєднуються з будь-яким із видів лікування, сприяючи посиленню процесів одужання та відновлення, практично незалежно від діагнозу.
Методика показує високу ефективність у сфері вирішення неврологічних та ортопедичних проблем, але також доцільна у лікуванні серцево-судинних, ендокринних, психоневрологічних та інших проблем здоров'я як допоміжний засіб при медичному лікуванні.
МК синхронізація є високоефективним засобом у сфері гігієни здоров'я та підтримки фізіологічних параметрів організму, що може застосовуватись у геронтології та реабілітації, перед або після медичного лікування. Також доцільно застосування методики у сфері профілактики різних захворювань та патологічних станів організму (зокрема, синдромів перевтоми та адаптаційних дисфункцій).
У наш час це дуже актуально, тому що постійно зростає у всіх сферах людської діяльності психоемоційні, психофізичні, інформаційні навантаження на організм. Особливо характерні дані фактори у навчальній, професійній та управлінській діяльності. Оскільки йдеться про активізацію та оптимізацію механізмів саморегуляції та розвитку - це значно підвищує актуальність запропонованої практики у сфері раннього розвитку, як для здорових дітей, так і при різних формах фізіологічної незрілості (ДЦП, відставання у розвитку, особливості розвитку: аутизм, гіперактивність тощо)
Активізація та оптимізація може бути дуже корисною, як початківцям, так і у спорті вищих досягнень, де сферами застосування є: анаболізм, психофізичні та психофізіологічні особливості рухової дії, навички довільної мобілізації та релаксації, біомеханічна адекватність, підвищення рівня вирішення просторових завдань, рухова продуктивність в цілому.
Методика може поєднуватися з різними практиками та формами як натуропатичного, так і медикаментозного впливу на організм з метою підвищення терапевтичного ефекту.
Теорія та практика адресована всім прихильникам здорового способу життя, батькам, валеологам, реабілітологам, корекційним педагогам, лікарям, інструкторам ЛФК, масажистам, спеціалістам в галузі остеопатії, мануальної терапії та оздоровчих систем, інструкторам у сфері ергономіки та спецпідготовки, спортивним у розвитку уваги та творчих здібностей, дослідникам у сфері фізіології та антропології.
І на завершення хочеться відзначити наше переконання в тому, що впровадження нашої системи та методу в широку практику окрім ефективного вирішення цілої низки актуальних завдань у сфері здоров'я та розвитку покращить саму природу людини, зупинить деградацію людського генофонду та зробить наш світ кращим!
-
Постуральна ритмодинаміка
Програма «ПРОБУДЖЕННЯ ОСОБИСТОЇ СИЛИ»Що означає назва методики "Постуральна ритмодинаміка"? Слово «постуральна» походить від слова «positura» (лат.) - положення тіла у просторі, слово ритмодинаміка означає, що динаміка постуральної регуляції обумовлена ритмом чи пакетом ритмів у кожному з варіантів її протікання. Ритми перебігу процесів обумовлені, своєю чергою, параметрами можливих і, отже, допустимих співвідношень всіх елементів, об'єднаних у єдину систему, якою є організм людини, тобто параметри ритму залежить від кількісних і якісних елементів системи під час їх інтеграції.
Згідно з дослідженнями у фізіології активності, базовим рівнем побудови рухів в організмі, а отже всіх наступних можливих його станів в онтогенезі, є рівень постуральної регуляції, який великий фізіолог Н.А. Бернштейн окреслив рівнем А.
І.А. Аршавський у ході дослідження дійшов висновку, що "життям організму, його зростанням і розвитком управляє рухова активність". Отже, механізми розвитку рухової активності є базовими для розвитку всіх систем організму. В даному аспекті очевидно, що системна саморегуляція організму, його розвиток та індивідуальне здоров'я базується на механізмах постурального регулювання, що підтверджується рядом фізіологічних досліджень. У рівнях побудови рухів B, C, D, E, описаних Н.А.Бернштейном, рівень А є базовим та обов'язковим компонентом і, отже, неповнота даного рівня буде виражена у вигляді недостатності наступних рівнів, що передбачає наявність постурального компонента за будь-яких функціональних порушень в організмі.
У тренінговій системі «Вольова пластика», розробленої Лукіянчуком Валентином Леонідовичем, постуральна практика є необхідним елементом довільного регулювання у сферах фізичного та психічного розвитку, відновлення та одужання організму. Цілеспрямоване регулювання постуральних процесів призводить до впорядкування всіх форм фізіологічної активності, що передбачає наявність зв'язку між рівнем постуральної регуляції та виробництвом фізіологічного (життєвого) ресурсу організму. У системі «Вольова пластика» розглянуто основні механізми саморегуляції та розроблено багатоцільові, доступні та послідовні практики її оптимізації, а також подолання індивідуальних проблем фізичного, психічного та фізіологічного характеру. Незважаючи на те, що дана ідея та тема широко використовується як у стародавніх тренувальних системах, так і в сучасних авторських методиках, у «Вольовій пластиці» більш конкретно розглядаються постуральні механізми в системі рухового регулювання організму, що частково розкрито в роботі В.Л. Лукіянчука «Валеологічні засіди оздоровчої, реабілітаційної та розвивальної системи «Вольова пластика».
У системі «Вольова пластика» здоров'я людини розглядається як його індивідуальні здібності:
1. розвиватися та удосконалюватися
2. долати перешкоди самореалізації та вирішувати життєві завдання зростаючої складності
3. відчувати задоволення та насолоду від життєвідчуття
4. сприймати та створювати красу, переживати гармонійні стани
З метою оптимізації механізмів саморегуляції, відновлення організму при функціональних порушеннях розроблено програму «ПРОБУДЖЕННЯ ОСОБИСТОЇ СИЛИ» на основі розділу «ПОСТУРАЛЬНА РИТМОДИНАМІКА» тренінгової системи «Вольова пластика».
Для людей, які не мають явних проблем зі здоров'ям, програма може бути інструментом підвищення якості життя. Для тих, хто прагне самовдосконалення, пропонується засіб формування та розвитку нових фізичних та психічних можливостей у досягненнях індивідуальних цілей. Для людей з ослабленим здоров'ям, пригніченою волею, які потребують реабілітації – це можливість подолати власні проблеми.
Програма передбачає проходження 2-х курсів:
1. Довільна трансформація постуральних коливань
2. Постуральна координація
Рівні навчання:
- Початковий;
- Основний;
- Спеціальний.
Заняття можуть проводитися як у приміщенні, так і на відкритому повітрі. Форма одягу – спортивна, мати при собі каремат.
Тривалість одного заняття 1,5 – 4 години (залежно від категорії курсу).
Набір на курси проводиться в міру комплектації груп. Групи комплектуються за попереднім записом.
Довідки за тел.: (099) 778 99 57, (096) 645 40 93.
Запис за тел.: (098) 884 66 62, (066) 026 50 62.
Попередня реєстрація обов'язкова!
Вартість уточнюйте під час реєстрації.